Posted on

Pozycjonowanie stron w Google – strata pieniędzy czy szansa dla Twojego biznesu?

Pozycjonowanie stron to szereg różnych działań, które mają za zadanie zapewniać najwyższą pozycję naszej stronie w wyszukiwarce Google. Każdy właściciel strony firmowej chce, aby ta znalazła się możliwie jak najwyżej, zatem walka o pozycję jest naprawdę zaciekła. W końcu i tak wszystko zacznie się od początku, kiedy Google dokona znowu zmiany algorytmu, i zdobyte wcześniej pozycję poleca na łeb na szyję.

Czy faktycznie warto będzie poświęcać tak sporą ilość czasu i własnej energii na coś, co może być aż tak ulotne? Czy pozycjonowanie Google może być szansą dla naszego biznesu? A może wręcz przeciwnie – możemy tylko na tym stracić?

Pozycjonowanie własnej firmy – dlaczego warto?

SEO stanowi obecnie jedno z ważniejszych narzędzi służących do promowania własnego biznesu w internecie. Za jego sprawą możliwe będzie zwiększanie ruchu na witrynie internetowej, jak i poprawianie wyników na liście wyszukiwania dla wybranych fraz kluczowych. Dzisiaj całkiem sporo klientów poszukuje informacji na temat produktów albo usług z pomocą internetowych wyszukiwarek, tym bardziej Google, zatem pozycjonowanie witryn może znacząco pomagać nam w pozyskiwaniu całkiem nowych klientów i promowaniu swojego własnego przedsiębiorstwa.

To, o czym powinniśmy pamiętać to to, iż SEO to stały proces. Niestety, nie istnieje jeden magiczny sposób na to, żeby w sposób trwały utrzymywać się na jednej, upragnionej dla nas pozycji w rankingach w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google ciągle podlegają zmianom, zaś konkurencja nie śpi, dlatego i my musimy być czujnik i ciągle pracować nad własną stroną internetową. Na trwale uskuteczniana optymalizacja witryny może przybliżać nas do tego, żeby ciągle plasować się na szczytach w wynikach wyszukiwania.

Pierwsza strona w Google – statystyki

Warto przyjrzeć się statystykom, które tyczą się pierwszej strony.

  • aż 75 procent internautów nigdy nie udaje się dalej, aniżeli na pierwszą witrynę Google. Zostało policzone również, jak duża ilość użytkowników wchodzi na wybrane witryny według ich pozycji. Okazuje się, iż na pierwszą witrynę w wynikach wyszukiwania przypada 18 procent spośród wszystkich wejść, 10 procent na drugą, jak i 7 procent na trzecią. Czyli 35 procent spośród całego ruchu w wyszukiwarkach to wejście na pierwsze trzy witryny. To ukazuje, jak dużo korzyści może przynosić odpowiednie pozycjonowanie,
  • 21 procent osób będących użytkownikami internetu otwiera więcej, aniżeli jedną witrynę spośród wyników wyszukiwania,
  • według zgromadzonych statystyk, około 70-80 procent osób w ogóle nie klika w płatne wyniki wyszukiwania. To także istotna kwestia, która pokazuje nam, iż znacznie efektywniejszą strategią marketingową w wyszukiwarkach będzie SEO, aniżeli kampanie. Z drugiej jednakże strony jest to pewien ratunek dla małych przedsiębiorstw, które w przypadku odpowiednio wypozycjonowanej konkurencji, nie miałyby szansy trafienia na pierwsze strony w taki właśnie sposób,
  • obliczono także, iż jeśli posiadamy na własnej witrynie głównie content typu wideo, to nasze szanse, żeby trafić na pierwszą ze stron w Google, wzrastają aż o 53 procent,
  • policzono też, iż witryny, które znajdują się na pierwszej ze stron w wynikach wyszukiwania, zawierają około 1890 słów. Pokazuje to jednoznacznie, iż roboty Google, doceniają zdecydowanie obszerne teksty.

Zalety pozycjonowania

Niezaprzeczalnym plusem pozycjonowania będzie to, iż naturalne wyniki wyszukiwania wzbudzają większe zaufanie, aniżeli płatne reklamy zlecone w AdWords, które także umożliwiają wyświetlanie się na najwyższych pozycjach. Chociaż brzmi to nieco głupio, część ludzi faktycznie uważa, iż przedsiębiorstwa, które stać na reklamowanie się w Google na pewno mają najdroższe usługi, zaś te znajdujące się najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania to firmy, którym można zaufać i są przystępne dla każdej osoby.

Wady pozycjonowania

Niestety, pozycjonowanie stron ma także i swoje wady. Po pierwsze – taki proces jest długotrwały i wymaga dużych nakładów pracy. Po drugie – efekty pozycjonowania nie są stabilne – wspomniane już wyżej roboty Google mogą sprawiać, iż cała nasza praca pójdzie w zasadzie na zmarnowanie.

Na szczęście nie jest aż tak źle, jak mogłoby się nam wydawać – jeżeli w przypadku pozycjonowania nie używamy technik zakazanych i robimy to z uwagą, nie musimy się niczego bać – zaś chwilowe skoki w pozycjach nie oznaczają dla nas jeszcze zupełnego przekreślenia wykonanej wcześniej pracy.

Więcej o SEO przeczytasz na https://semportal.pl/.