Posted on

Wady i zalety sklepu na abonament

Zanim dokonamy wyboru pomiędzy opcją gotowego sklepu na abonament a dedykowanym rozwiązaniem należy dokładnie zrobić rachunek zysków i strat i przemyśleć bardzo wiele różnych opcji. Poniżej można znaleźć zestawienie wad i zalet gotowego sklepu online.

Sklep na abonament i jego podstawowe zalety

Gotowe rozwiązanie to zawsze bardzo wygodna i komfortowa opcja zwłaszcza dla tych osób, które dopiero wchodzą na rynek e-commerce ze swoją ofertą. Właściciel firmy musi jedynie wykupić domenę, a także płacić niski abonament w zamian za dostarczenie gotowego produktu. Koszty takiego rozwiązania są niskie. W zamian za to otrzymuje on gotowe narzędzie wraz z grafiką i kolejnymi integracjami, które jest gotowe do wdrożenia. Sklep online na abonament daje również wygodną możliwość indywidualnego ustalenia okresu płatności: abonament miesięczny, kwartalny lub roczny. Niewątpliwą zaletą gotowej platformy jest bardzo krótki okres jej wdrożenia, który może trwać nawet dwa tygodnie. Oprogramowanie jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze, dzięki czemu nie ma większych problemów z dodawaniem kolejnych produktów do oferty lub możliwości dostawy. Gotowy sklep internetowy to również wykwalifikowani specjaliści, którzy są gotowi do pomocy w razie jakichkolwiek problemów lub wątpliwości. Ich usługi są wliczone w cenę abonamentu, podobnie jak wszelkie aktualizacje oprogramowania. Właściciel nie musi martwić się o hosting domeny, ani nie musi zatrudniać dodatkowych osób do pracy w postaci informatyka czy programisty.

Wady gotowych rozwiązań abonamentowych

Jedyną wadą tego rozwiązania jest brak możliwości dostosowania jakichkolwiek modułów do indywidualnych preferencji i potrzeb przedsiębiorcy w ramach abonamentu. Oczywiści specjaliści mogą dopisać lub zmodyfikować konkretne moduły w taki sposób, aby właściciel e-sklepu był usatysfakcjonowany, jednak wiąże się to z koniecznością uiszczenia dodatkowych opłat.
Gotowe sklepy internetowe na abonament polecane są w szczególności małym i średnim przedsiębiorstwom, które nie posiadają jeszcze aż tak bardzo rozbudowanej bazy produktowej.

Dodaj komentarz